Powrót na górę
-
15 kwietnia 2024 roku odbyła się XX jubileuszowa edycja Powiatowego Konkursu Piosenki Obcojęzycznej „Lingua et musica” organizowanego przez Szkołę Podstawową im. Stanisława Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu oraz Miejski Ośrodek Kultury. Przesłuchania konkursowe miały miejsce w sali widowiskowej MOK, dokąd przybyli uczestnicy z 16 szkół powiatu bocheńskiego – 9 zespołów i 12 solistów.
W tym roku wykonawcy prezentowali utwory w języku angielskim oraz francuskim.
Naszą szkołę reprezentowały uczennice: Milena Duś z kl. VII b, która zaśpiewała w języku angielskim piosenkę pt. „EASY ON ME” oraz Patrycja Dudzic, Łucja Jurczyk, Magdalena Piechnik i Nadia Warkocz z kl. VIII b. Dziewczyny śpiewały piosenkę ABBY pt. „MAMMA MIA”.
Uczennice zaprezentowanymi piosenkami wywalczył dwa pierwsze miejsca: Milena w kategorii solista a Patrycja, Łucja, Magda i Nadia w kategorii zespół. Serdecznie gratulujemy.
9 kwietnia 2024 roku, w Szkole Podstawowej w Żegocinie przeprowadzono gminne eliminacje w piłce ręcznej dziewcząt oraz chłopców w ramach Igrzysk Dzieci, czyli klas od IV do VI. Do zawodów zgłosiły się reprezentacje wszystkich szkół, co zagwarantowało nam ponad 3 godziny ogromnych, sportowych emocji. Drużyny rywalizowały systemem „każdy z każdym”, a mecze trwały po 10 minut każdy.
Wyniki przedstawiają się następująco:
CHŁOPCY: Żegocina – Łąkta Górna 9:2, Bytomsko – Rozdziele 2:1, Łąkta Górna – Rozdziele 1:4, Żegocina – Bytomsko 2:3, Łąkta Górna – Bytomsko 4:3, Rozdziele – Żegocina 3:8
KOŃCOWA KLASYFIKACJA:
I miejsce: Żegocina
II miejsce: Bytomsko
III miejsce: Rozdziele
IV miejsce: Łąkta Górna
DZIEWCZĘTA:
Bytomsko – Rozdziele 0:9, Łąkta Górna – Żegocina 1:8, Bytomsko – Żegocina 0:12, Rozdziele – Łąkta Górna 0:5, Bytomsko – Łąkta Górna 0:12, Żegocina – Rozdziele 9:1
KOŃCOWA KLASYFIKACJA:
I miejsce: Żegocina
II miejsce: Łąkta Górna
III miejsce: Rozdziele
IV miejsce: Bytomsko
Na zakończenie drużyny otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz puchary ufundowane przez Wójta Gminy Żegocina Wojciecha Wronę.
Serdecznie dziękujemy zawodnikom oraz trenerom: Pani Katarzynie Kaszubie, Pani Katarzynie Rogóż, Panu Romanowi Nożkiewiczowi, Panu Wiesławowi Wolakowi.
Gratulujemy zwycięstwa drużynom z Żegociny i życzymy powodzenia w reprezentowaniu naszej gminy na zawodach powiatowych.
12 kwietnia 2024r. w ramach szkolnego projektu edukacyjnego pod hasłem: „Pierwsza pomoc” uczniowie klas IV-VIII odbyli szkolenie ratownicze z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, czyli do momentu przyjazdu ratowników medycznych.
Szkolenie prowadzili:
Katarzyna Kaszuba - Ratownik Medyczny OSP
Kazimierz Stachowicz - Ratownik Medyczny PSP
Agata Bulanda - Pielęgniarka Szkolna
Celem szkolenia było wyrobienie odpowiednich postaw u dzieci oraz przygotowanie ich do natychmiastowego przeprowadzenia akcji ratunkowej w obliczu wystąpienia zagrożenia zdrowia i życia poszkodowanego.
Szkolenie dzieci obejmowało poznanie wszystkich etapów pomocy jak: bezpieczeństwo swoje i poszkodowanego, ocena stanu poszkodowanego, sprawdzenie czynności życiowych, wzywanie pomocy, ułożenie osoby poszkodowanej w pozycji bocznej, uciskanie klatki piersiowej (resuscytacja krążeniowo-oddechowa). Pierwsza pomoc przedmedyczna u małych dzieci, tamowanie krwotoków, pomoc osobom przy zadławieniu, omdleniu, użądlenia i ukąszenia przez owady. W czasie zajęć dzieci miały okazję przećwiczyć pozycje boczną ustaloną i resuscytacje na manekinie. Uczniowie chętnie zadawali pytania związane z udzieleniem pierwszej pomocy.
Jesteśmy przekonani, że wiedza zdobyta w trakcie zajęć doda uczniom odwagi w podejmowaniu próby ratowania ludzkiego zdrowia, a nawet życia.
Serdecznie dziękujemy prowadzącym za wspaniałe zajęcia pogłębiające wiedzę i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach.
10 kwietnia bieżącego roku we wszystkich klasach 1-3 odbyły się warsztaty profilaktyczne „Cukierki” prowadzone przez p. Małgorzatę Kłysz. Był to program wczesnej profilaktyki oparty na bajce Agnieszki Grzelak pod tym samym tytułem.
Celem programu było:
– przybliżenie dzieciom podstawowych informacji na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych
– kształtowanie umiejętności troski o własne bezpieczeństwo w relacjach z innymi
– rozwijanie samodzielnego i twórczego myślenia
– nauka postaw asertywnych względem osób nieznajomych
- rozwijanie postawy szacunku i zaufania w stosunku do szkolnego personelu pedagogicznego, technicznego jak i innych osób mogących udzielić wsparcia w problemach wydarzających się na terenie szkoły.
Program opierał się na wspólnej lekturze bajki ,,Cukierki” i pracy z dziećmi na bazie tekstu z wykorzystaniem różnych metod aktywnych. Podczas warsztatów dzieci uczyły się, co mogą zrobić, aby było mniej ofiar substancji psychoaktywnych – np. dbać o włączanie do zabaw dzieci stojących na boku, nieśmiałych i samotnych. Przestrzegano uczniów przed kontaktami z osobami nieznajomymi; a także pokazano, że personel w szkole może stanowić oparcie dla ucznia w trudnej sytuacji. Podczas warsztatów dzieci uczyły się współpracy i dbałości o bezpieczeństwo swoje i rówieśników.
Program profilaktyczny „CUKIERKI” ma charakter uprzedzający. Jego zadaniem jest zapobieganie sytuacjom dysfunkcyjnym w życiu dziecka zanim się takie pojawią. Zajęcia przybliżają uczniom podstawowe informacje na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych, kształtuje umiejętności troski o własne bezpieczeństwo w relacjach z innymi, uczą postawy dystansu w relacjach z osobami nieznajomymi oraz
współpracy, jako formy zapobiegającej zachowaniom agresywnym. Program jest dostosowany do okresu rozwojowego dzieci, nie dostarcza zbyt dużej ilości informacji o charakterze wzbudzającym ciekawość i chęć eksperymentowania, wymową programu jest przestroga.
Ogromną zaletą programu jest poruszenie problematyki dzieci charakteryzujących się izolacją i trudnościami emocjonalnymi. Podczas prowadzenia CUKIERKÓW wykorzystuje się następujące metody: czytanie bajki z podziałem na role; prace plastyczne; opis ilustracji, burza mózgów, drama, praca w grupach. Program prowadzony jest przez trenerów, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do jego prowadzenia. Nauczyciele zaproszeni są do udziału w programie.