Autorkami projektu są Marta Potrykowska oraz Anna Sołtysik ze Szkoły Podstawowej nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Głogowie.
Głównym założeniem jest utrwalenie zdobytej wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów, tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy, pomoc w rozwijaniu naturalnej kreatywności , dodatkowo doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym naturalnego wyrażania odczuć.
Zadaniem uczniów była realizacja 6 wybranych zagadnień. Uczniowie klasy czwartej zmierzyli się z :
Kanapką dla Alcesta – podsumowanie pracy z lekturą „ Mikołajek”. W trakcie zajęć rozmawialiśmy na temat zdrowego odżywiania, zredagowaliśmy przepisy kulinarne (zdrowe!). Punktem kulminacyjnym było klasowe zdrowe śniadanie.
Skarpetki nie do pary – projekt skarpetek z symbolami lektur obowiązkowych, jednocześnie temat do dyskusji dotyczący trisomii 21.
Sortowania ortograficzna – utrwalenie zasad ortograficznych. Do wybranej zasady uczniowie tworzyli grafikę, rysnotkę.
Uczniowska sztafeta ortograficzna – uczniowie korzystając ze słownika oraz podręcznika wybrali wyrazy zawierające trudności ortograficzne, następnie wspólnie ułożyli treść dyktanda pt. „ Marzenia udomowionego królika”. Tekst posłużył do realizacji „bieganego” dyktanda.
Młodzież klas ósmych wybrała następujące zadania:
Debata oksfordzka – podsumowanie lekcji z lekturą „ Syzyfowe prace”. Teza debaty: Nauka języka obcego w trudnych warunkach może przynieść więcej korzyści niż strat.
Ulotki Janka Bytnara – podsumowanie pracy z lekturą „ Kamienie na szaniec”.
W trakcie realizacji zadań projektowych uczniowie utrwalili umiejętność planowania, zarządzania czasem, współpracy w zespole. Dodatkowo zdobyli i powtórzyli wiedzę teoretyczną. Mieli także możliwość wykazania się kreatywnością.