W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy IVb oraz klas ósmych, na lekcjach języka polskiego, realizowali projekt edukacyjny „ Polak ma essę!2”.
Autorkami projektu  są Marta Potrykowska oraz Anna Sołtysik ze Szkoły Podstawowej nr  12 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w  Głogowie. 
Głównym założeniem jest utrwalenie zdobytej wiedzy oraz nabywanie  nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów, tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej  aktywności dzieci w procesie zabawy, pomoc w rozwijaniu naturalnej  kreatywności , dodatkowo doskonalenie  umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym naturalnego wyrażania odczuć.  
Zadaniem uczniów była realizacja 6 wybranych zagadnień. Uczniowie klasy czwartej zmierzyli się z : 
Kanapką dla Alcesta – podsumowanie pracy z lekturą „ Mikołajek”.  W trakcie zajęć rozmawialiśmy na temat zdrowego odżywiania, zredagowaliśmy przepisy kulinarne (zdrowe!). Punktem kulminacyjnym było klasowe zdrowe śniadanie. 
Skarpetki nie do pary – projekt skarpetek z symbolami lektur obowiązkowych, jednocześnie temat do dyskusji dotyczący trisomii 21. 
Sortowania ortograficzna – utrwalenie zasad ortograficznych.  Do wybranej zasady uczniowie tworzyli grafikę, rysnotkę. 
Uczniowska sztafeta ortograficzna – uczniowie korzystając ze słownika oraz podręcznika wybrali wyrazy zawierające trudności ortograficzne, następnie wspólnie ułożyli treść dyktanda pt. „ Marzenia udomowionego królika”. Tekst posłużył do realizacji „bieganego” dyktanda. 
Młodzież  klas ósmych wybrała następujące zadania: 
Debata oksfordzka – podsumowanie lekcji z lekturą „ Syzyfowe prace”. Teza debaty: Nauka języka obcego w trudnych warunkach może przynieść więcej korzyści niż strat.  
Ulotki Janka Bytnara – podsumowanie pracy z lekturą „ Kamienie na szaniec”. 
W trakcie realizacji zadań projektowych uczniowie utrwalili umiejętność planowania, zarządzania czasem, współpracy w zespole. Dodatkowo zdobyli i powtórzyli wiedzę teoretyczną. Mieli także możliwość wykazania się kreatywnością.